Zdrowie – 5 porad dla wszystkich

https://byc-zdrowym.pl

Choć dziś co rusz jesteśmy atakowani kolejnymi wspaniałymi dietami, które pozwolą osiągnąć wymarzoną sylwetkę, produktami, które wyleczą ze wszystkich dolegliwości oraz wciąż szukamy złotego środka i drogi na skróty do zdrowia to zapominamy o tym, że najskuteczniejszymi i najlepszymi sposobami są te najprostsze. Nie trzeba trzymać się restrykcyjnej diety za kilkaset złotych i kilku godzin dziennie spędzać na siłowni aby zadbać o swoje zdrowie a przy okazji samopoczucie. Ilość informacji, często ze sobą sprzecznych, które znajdziemy w internecie może doprowadzić do zawrotu głowy oraz skutecznie zniechęcić do wprowadzenia dobrych zmian w swoim życiu. Jedno jest jednak pewne – nie ma gotowego przepisu na zdrowie, jednak warto trzymać się pięciu podstawowych zasad, które z pewnością je wspomogą oraz sprawią, że zaczniecie czuć się rewelacyjnie.

1. Jedz zdrowo, różnorodnie i kolorowo

Zdrowa, odpowiednio zbilansowana i dostosowana do osobistych potrzeb dieta pozwoli nie tylko cieszyć się nienaganną sylwetką, ale również zdrowiem i fantastycznym samopoczuciem. Zajadaj się warzywami (im intensywniejszy kolor mają, tym lepiej!), produktami bogatymi w błonnik (m.in. siemię lniane, ziarna słonecznika, marakuję, awokado, kiełki), tymi o właściwościach przeciwzapalnych oraz wprowadź do swojej diety superfoods (jarmuż, spirulinę, młody jęczmień, żurawinę itp.), nie bój się przypraw (w szczególności kurkumy, która ma w sobie aż 200 różnych związków, cynamonu, oregano, kardamonu czy goździków – czy wiesz, że są one najsilniejszym antyoksydantem na świecie?). Niech na twoim talerzu nie brakuje tłustych ryb bogatych w kwasy omega 3 – łososia, pstrąga, makreli oraz zielonych warzyw liściastych, zamiast makaronu i ryżu używaj komosy ryżowej, sorgo, gryki, a gdy masz ochotę na coś słodkiego – zaparz sobie filiżankę zielonej herbaty lub zjedz owoc. Warto wspomagać się również probiotykami (jogurt, kefir, kapusta kiszona, ocet jabłkowy, kimichi) oraz prebiotykami. Pij minumum 1,5l wody bądź ziół dziennie (swoje dokładne zapotrzebowanie obliczysz mnożąc 30 ml poprzez swoją wagę). Pamiętaj, aby wspomagać swoją florę jelitową! Najlepiej zjadaj 5 niewielkich posiłków dziennie co 3-4 godziny. Chyba nie będzie zaskoczeniem, jeśli napiszemy, abyś zrezygnował z produktów przetworzonych, bogatych w cukier bądź tych o wysokim indeksie glikemicznym. A przede wszystkim – obserwuj swój organizm, aby wiedzieć, które produkty Ci sprzyjają, a które wręcz przeciwnie.

2. Spędzaj czas aktywnie

Zamień autobus na rower, zamiast wyjeżdżać windą, chodź schodami, zorganizuj pieszą wycieczkę bądź wypad na basen lub siłownię, rób 10 tysięcy kroków dziennie lub ćwicz minimum 30 minut dziennie przez cztery dni w tygodniu. Odpowiednio zbilansowana dieta połączona z aktywnością fizyczną da wspaniałe rezultaty – lepsze samopoczucie, zmniejszy ryzyko zachorowania na raka, cukrzycę a nawet wystąpienia depresji. Poza tym pozwoli zadbać o naszą sylwetkę.

3. Odpoczywaj

Ważne jest nie tylko zdrowe ciało ale i umysł. Śpij minimum 6, a najlepiej 8 godzin na dobę, relaksuj się, daj sobie czas na regenerację. Mimo aktualnej mody na absolutną produktywność i wyciskanie z życia każdej minuty – naucz się zwalniać tempo, nie wymagać od siebie zbyt wiele w każdej sytuacji (nie mylić z lenistwem!). Naucz się czasami odpuszczać. W walce ze stresem z pewnością pomoże Ci również medytacja, joga, ćwiczenia relaksacyjne. Od czasu do czasu warto pozwolić sobie na nic nie robienie.

4. Zrezygnuj bądź ogranicz do minimum używki

Papierosy, nadmierne spożywanie alkoholu, nie wspominając o dopalaczach czy narkotykach mają fatalny wspływ na nasze zdrowie oraz zwiększają ryzyko zachorowania na choroby nowotworowe układu oddechowego, nerwowego, trawiennego, krążenia i moczowego. O ile warto pozwolić sobie od czasu do czasu na lampę wina (pozytywnie wpływa na pracę układu krążenia i zmniejsza ryzyko chorób serca), tak z pozostałych używek najlepiej zrezygnować w ogóle jeśli chcemy cieszyć się lepszym samopoczuciem i zdrowiem.

5. Badaj się!!!

Badania profilaktyczne bardzo często pozwalają wykryć wiele chorób we wczesnym stadium bądź im zapobiec. Badania krwi, morfologię oraz moczu powinniśmy robić raz do roku. W ramach Narodowego Funduszu Zdrowia dostępne są liczne bezpłatne badania profilaktyczne (raka szyjki macicy, raka piersi, układu krążenia). Panie powinny również przede wszystkim zadbać o badania piersi i cytologię a po 40. roku życia także mammografię, panowie zaś badanie prostaty. Ponadto zarówno u pań jak i panów warto wykonać również kolonoskopię. Badania profilaktyczne są bardzo ważne, dlatego nie powinniśmy ich lekceważyć. Dzięki nim bardzo wcześnie możemy wykryć wiele chorób, przy których czas odgrywa olbrzymią rolę. Nie zaniedbujmy ich.

Więcej konkretnych informacji znajdziecie na https://byc-zdrowym.pl/blog-zdrowiu-nasze-porady.

Artykuł sponsorowany.

Dodaj komentarz