Wniosek o wydanie zezwolenia na realizację linii tramwajowej do Mistrzejowic złożony

Wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla linii tramwajowej do Mistrzejowic złożony. Jego pozytywne rozpatrzenie otworzy drogę do rozpoczęcia budowy jednej z kluczowych inwestycji dla północy Krakowa.

Tramwaj do Mistrzejowic

Etap projektowania KST IV (Meissnera – Mistrzejowice) wkracza w kluczową fazę. – Ostatnie miesiące wniosły do projektu bardzo istotne zmiany z punktu widzenia mieszkańców Krakowa. Uwzględniono infrastrukturę dla planowanego premetra i tramwaju w ul. Strzelców. To konkretna oszczędność czasu i pieniędzy przy realizacji przyszłych przedsięwzięć – przekonuje Andrzej Kulig, zastępca prezydenta Krakowa ds. polityki społecznej i komunalnej.

Choć wydłużenie tunelu i uwzględnienie na jego krańcach podziemnych komór rozjazdowych wpłynęło na harmonogram prac projektowych, wniosek o wydanie ZRID został złożony już na początku stycznia. Z uwagi na to, że linia tramwajowa realizowana jest w formule PPP, za skompletowanie dokumentów niezbędnych do wejścia projektu w fazę realizacji oraz zapewnienie finansowania odpowiada partner prywatny – konsorcjum PPP Solutions Polska i Gülermak.

Budowa tramwaju do Mistrzejowic ruszy w 2022 roku

– Zgromadzona dokumentacja to efekt zaangażowania kilkudziesięcioosobowego zespołu projektowego, wielu analiz i uzgodnień m.in. z właścicielami sieci na terenie przyszłego placu budowy, jednostkami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo użytkowników ruchu czy gospodarkę wodną – wymienia Paweł Motyka, zastępca dyrektora kontraktu z ramienia firmy Gülermak. – Liczymy, że przy wspólnym zaangażowaniu podmiotu publicznego i partnera prywatnego na etapie postępowania o wydanie decyzji ZRID już niedługo uda się wejść na budowę.

W oczekiwaniu na rozpatrzenie złożonego wniosku, partner prywatny będzie kontynuował prace nad dokumentacją projektową, w tym m.in.: szczegółowym fazowaniem robót, stałą i tymczasową organizacją ruchu w rejonie inwestycji i projektem technicznym.

Informacja prasowa pochodzi ze strony www.tramwajdomistrzejowic.pl

 

Dokładne plany przebiegu linii tramwajowej

ul. Jancarza i pętla Mistrzejowice

ulice Bohomolca i Jancarza

https://www.tramwajdomistrzejowic.pl/wp-content/uploads/2022/01/bohomolca_jancarza-scaled.jpg

ulice Dobrego Pasterza, Krzesławicka i Bohomolca

rondo Barei wraz z ul. Dobrego Pasterza

ronda Polsadu i Barei oraz ul. Lublańska

rondo Młyńskie

ul. Meissnera i rondo Młyńskie

skrzyżowanie Lema – Meissnera wraz z ul. Meissnera

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.