Wniosek o wydanie zezwolenia na realizację linii tramwajowej do Mistrzejowic złożony

Wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla linii tramwajowej do Mistrzejowic złożony. Jego pozytywne rozpatrzenie otworzy drogę do rozpoczęcia budowy jednej z kluczowych inwestycji dla północy Krakowa.

Tramwaj do Mistrzejowic

Etap projektowania KST IV (Meissnera – Mistrzejowice) wkracza w kluczowÄ… fazÄ™. – Ostatnie miesiÄ…ce wniosÅ‚y do projektu bardzo istotne zmiany z punktu widzenia mieszkaÅ„ców Krakowa. UwzglÄ™dniono infrastrukturÄ™ dla planowanego premetra i tramwaju w ul. Strzelców. To konkretna oszczÄ™dność czasu i pieniÄ™dzy przy realizacji przyszÅ‚ych przedsiÄ™wzięć – przekonuje Andrzej Kulig, zastÄ™pca prezydenta Krakowa ds. polityki spoÅ‚ecznej i komunalnej.

Choć wydÅ‚użenie tunelu i uwzglÄ™dnienie na jego kraÅ„cach podziemnych komór rozjazdowych wpÅ‚ynęło na harmonogram prac projektowych, wniosek o wydanie ZRID zostaÅ‚ zÅ‚ożony już na poczÄ…tku stycznia. Z uwagi na to, że linia tramwajowa realizowana jest w formule PPP, za skompletowanie dokumentów niezbÄ™dnych do wejÅ›cia projektu w fazÄ™ realizacji oraz zapewnienie finansowania odpowiada partner prywatny – konsorcjum PPP Solutions Polska i Gülermak.

Budowa tramwaju do Mistrzejowic ruszy w 2022 roku

– Zgromadzona dokumentacja to efekt zaangażowania kilkudziesiÄ™cioosobowego zespoÅ‚u projektowego, wielu analiz i uzgodnieÅ„ m.in. z wÅ‚aÅ›cicielami sieci na terenie przyszÅ‚ego placu budowy, jednostkami odpowiedzialnymi za bezpieczeÅ„stwo użytkowników ruchu czy gospodarkÄ™ wodnÄ… – wymienia PaweÅ‚ Motyka, zastÄ™pca dyrektora kontraktu z ramienia firmy Gülermak. – Liczymy, że przy wspólnym zaangażowaniu podmiotu publicznego i partnera prywatnego na etapie postÄ™powania o wydanie decyzji ZRID już niedÅ‚ugo uda siÄ™ wejść na budowÄ™.

W oczekiwaniu na rozpatrzenie złożonego wniosku, partner prywatny będzie kontynuował prace nad dokumentacją projektową, w tym m.in.: szczegółowym fazowaniem robót, stałą i tymczasową organizacją ruchu w rejonie inwestycji i projektem technicznym.

Informacja prasowa pochodzi ze strony www.tramwajdomistrzejowic.pl

 

Dokładne plany przebiegu linii tramwajowej

ul. Jancarza i pętla Mistrzejowice

ulice Bohomolca i Jancarza

https://www.tramwajdomistrzejowic.pl/wp-content/uploads/2022/01/bohomolca_jancarza-scaled.jpg

ulice Dobrego Pasterza, Krzesławicka i Bohomolca

rondo Barei wraz z ul. Dobrego Pasterza

ronda Polsadu i Barei oraz ul. Lublańska

rondo Młyńskie

ul. Meissnera i rondo Młyńskie

skrzyżowanie Lema – Meissnera wraz z ul. Meissnera

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *